Απόσπασμα από άρθρο του Διονύση Ανεμογιάννη

 

Δύο πρωτοεμφανιζόμενοι εικαστικοί σε εκρηκτική avant premier!

 

Ο Χρήστος Κωτσούλας, ή απλά ο Capten της Καλών τεχνών, είναι ένας ταξιδευτής χωρίς πηδάλιο που κάνει τα μεγαλύτερα ταξίδια του σε μπανιέρες γεμάτες πλαστικά παπάκια. Πλωτάρχης του πολεμικού ναυτικού και μετά από αρκετά ναυτικά μίλια, μύστης των εικαστικών τεχνών, ο καπετάνιος με το γιγάντιο πηλίκιο και την στολή, σηκώνει πρώτη φορά την άγκυρα μιας εικαστικής έκθεσης.

 

Χρήστος Κωτσούλας aka Capten

Γιατί Capten;
Παρατσούκλι από την Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ), λόγω της πρωινής μου εργασίας.

Ποια είναι η δουλειά σου; Πώς προέκυψε η ενασχόληση με την τέχνη;
Είμαι πλωτάρχης στο Πολεμικό Ναυτικό. Η ενασχόλησή μου με την Τέχνη ενυπήρχε αλλά έχοντας πάρει η ζωή μου άλλη ρότα απλά υπέφωσκε, μέχρι που μετά από κάποιες ιδιαίτερες συγκυρίες δεν άντεξε κ εξερράγη. Τότε ήταν που έκανα «κατά μέτωπον επίθεση» στην ΑΣΚΤ. Το περίεργο είναι ότι δεν εγκατέλειψα το Πολεμικό Ναυτικό αλλά μέχρι και σήμερα τα εξασκώ «ταυτόχρονα και παράλληλα», σα να μην μπορώ να κάνω το ένα χωρίς τ΄ άλλο (αν κ ο ένας κύκλος σιγά σιγά ολοκληρώνεται).

Εξακολουθώ όμως να αναρωτιέμαι: Πώς συμπλέουν το πολεμικό ναυτικό με τις καλές τέχνες;
Αποτελώ το πρώτο και μοναδικό  πειραματόζωο του είδους! Θα δείξει…

Ποιο έργο εκθέτεις; Πού εντοπίζεις το αυτοβιογραφικό στοιχείο στο έργο σου; Και γιατί έχει πιάσει «κατσαρίδα» το δωμάτιό σου;
Πρόκειται για μια εγκατάσταση με τίτλο «Capten in Wonderland», με έντονα αυτοβιογραφικά και συμβολικά στοιχεία. Το έργο, αν και αυτόνομο, αποτελεί συνέχεια της εικαστικής μου θεματικής που απ’ το 2006 αντλεί εικόνες από τον κόσμο της πρωινής μου εργασίας, με μια παιγνιδιάρικη διάθεση, αναζητώντας συνειρμικούς προσδιορισμούς της υπόστασής μου, όπου η χαρά της ζωής «βλέπει» τη ματαιότητα. Μια επιβλητική στολή αξιωματικού και ένα υπερμεγέθες πηλίκιο εμπλέκονται με τραινάκια, παπάκια και κατσαρίδες και δεν ξέρω ποιο υποσκάπτει την υπόσταση του άλλου. Εγώ πού βρίσκομαι; Υποκινώ ή κρύβομαι; Όσο για την κατσαρίδα που καραδοκεί, είναι σύμμαχος ή σαμποτέρ; Ή είναι το «Παράλογο» όπως το διαπραγματεύεται ο Καμύ στο «μύθο του Σισύφου»;

Γιατί τα έργα σου έχουν τέτοιες διαστάσεις;
Η αλλαγή των διαστάσεων δίνει έμφαση, αλλάζει τους συσχετισμούς, επιτείνει αντιφάσεις, αλλάζει έννοιες, δημιουργεί εντάσεις και αποκαθάρει.

Σχολίασέ μου και την εικόνα με την πάπια στην θέση της Παναγίας.
Μου την είχε κάνει δώρο φίλος και για να μην πάει χαμένη, την μετέτρεψα σε κάτι άλλο… και του άρεσε!

Ποιο ταξίδι σου σε έχει επηρεάσει περισσότερο στην ενασχόλησή σου με την τέχνη;
Το ταξίδι συνεχίζεται, κάτι σαν τον Οδυσσέα του Τζόυς.

Ποια τα μελλοντικά σου σχέδια; Δουλεύεις κάποιο project;
Να συνεχίσω να δουλεύω όσο πιο πολύ γίνεται για να είμαι συμφιλιωμένος με το χρόνο.

 

[Αναδημοσίευση από το OUGH]